کد خبر: 34100
تاریخ انتشار: بهمن 6, 1404گروه : پزشکی
توزیع شیرخشکهای یارانهای و رژیمی در کرمانشاه مدیریت شد
به گزارش خبرنگار مهر، سالار کرمی ظهر سهشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت توزیع شیرخشک در استان کرمانشاه گفت: بیشتر شیرخشکهای توزیعشده در داروخانهها، نوع معمولی یا ریگولار بوده و شیرخشکهای رژیمی و بیمارستانی نیز از طریق بیمارستان محمد کرمانشاه به نوزادان و افراد نیازمند ارائه میشود. وی افزود: برخی مراکز مانند بهزیستی و بیمارستانها برای گروههای خاص، شیرخشک را مستقیماً از شرکتهای پخش دریافت میکنند و آمار مصرف ماهانه به معاونت گزارش میشود. مدیر نظارت بر فرآوردههای طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان آذر ماه ۹۱۶ مورد بازرسی از داروخانهها، شرکتهای پخش، باشگاههای بدنسازی و عطاریها انجام شده است، گفت: از این تعداد بازرسی، ۳۸ مورد منجر به کشف تخلف شده، ۲۴ مورد اخطار و ۱۴ مورد پرونده برای مراجع قضایی ارسال شد. کرمی با اشاره به سهمیههای شیرخشک نوزادان ادامه داد: بر اساس دستورالعمل جدید سازمان، نوزادان تا شش ماهگی میتوانند ۱۰ قوطی، از شش تا ۱۲ ماهگی ۸ قوطی و کودکان یک تا دو سال چهار قوطی شیرخشک یارانهای دریافت کنند. وی افزود: شیرخشکهای رژیمی نیز هر دو ماه یک بار بر اساس رصد داروخانهها بهروزرسانی میشود و در صورت نیاز، داروخانهها جایگزین یا اضافه خواهند شد. وی در پایان یادآور شد: شهروندان میتوانند در صورت مشاهده کمبود یا تخلف در عرضه شیرخشک، با شماره تلفن ۰۸۳۳۷۱۰۶۲۱۹ تماس بگیرند و شکایت خود را ثبت کنند.
دیدگاهتان را بنویسید